wtorek, 9 sierpnia 2016

Juju hat. Boho też może być luksusowe. // Juju hat. Luxurious Boho.

Ciekawe czy spotkaliście się już kiedyś z piękną i dynamiczną dekoracją ścian, wyróżniającą się wśród prostych grafik czy tradycyjnych obrazów? Setki puszystych piór wygląda ekskluzywnie, wręcz królewsko bogato. Nic dziwnego ponieważ noszenie Juju hat przysługiwało wyłącznie rodzinom królewskim, ważnym osobistościom.

I'm wondering if you have come  accross this beautiful and dynamic wall decoration, which stands out from the minimal prints or traditional paintings? Hundreds of fluffy feathers look so exceptionally, almost as a royal jewel. Not surprisingly, because wearing the Juju hat was allowed only royal families, important dignitaries.
www.safarifusion.com.au

Ja natknęłam się na "ten obiekt" przyklejając nos do szyby w Londynie i nawet nie wiedziałam co to takiego, oprócz tego, że piękne i szalenie ekskluzywne.
I saw them for the first time in London in January as a beautiful decoration.

Więc co to jest? Cóż, tłumacząc „hat” z angielskiego to po prostu kapelusz, nakrycie głowy. Dziwne, prawda. Ale właśnie tak demonstrowali swoją wysoką pozycje ważni przedstawiciele afrykańskich plemion z rejonu Kamerunu. Ozdoba symbolizuje bogactwo i władzę, dlatego też jako cenne dziedzictwo przekazywana jest w rodzinie kolejnemu pokoleniu. Noszona jest na uroczystościach plemiennych, na festiwalach i podczas ceremonialnych tańców. Popatrzcie na zdjęcia poniżej.

Hence, what are Juju hats? These hats were created for royal families and chiefs by the people of African tribes from the region of Cameroon. They stant for power and wealth, so were inherited by the offspring. Juju hats were worn during important tribal ceremonies, dances and festivals. See on the photos below.
Visiter Le Cameroun
I jest to doprawdy luksusowa ozdoba, gdyż składa z setek barwnych piór. Zauważyłam, że za granicą projektanci wykorzystują ten egzotyczny detal do stworzenia niezwykłych wnętrz. Wisząc na ścianie juju hats tworzą ozdobę, która przyciąga wzrok i może stanowić główną dekorację domowej galerii, zamiast tradycyjnych obrazów. Może też być ich ciekawym uzupełnieniem o zupełnie innej trójwymiarowej strukturze i miękkiej fakturze.

Najpiękniej wyglądają te ze strusich piór. Wtedy dekoracja ma różne odcienie kolorów ziemi. Kupić można też modele z piór farbowanych w najróżniejsze barwy, które pasują do kolorystyki danego wnętrza. Sprawdzają się zarówno w stylu boho, ale też w nowoczesnych minimalistycznie lub klasycznie urządzonych domach. 

A taką ozdobę trudno minąć obojętnie. Już mi się marzy taka puszystość na jakiejś ścianie.

This is really a luxurious decoration, made of hundreds of colorful feathers. It is used by interiors designers to create outstanding interiors. Most often Juju hat is displayed on the wall to create a focal point. It can replace paintings in the  home gallery or complement it adding unusual structure and texture. You can choose either natural colors or dyed feathers in color which matches your decor style.
Perfect for boho styled homes but also looks great in minimal or contemporary classic interiors. 

Having such a beautiful piece on the wall ensures a wow experience. Now I'm putting Juju hat on my dream list.

www.safarifusion.com.au // www.haroldsfinishingtouches.com

www.haroldsfinishingtouches.com

www.safarifusion.com.au 

www.safarifusion.com.au // www.haroldsfinishingtouches.com
www.haroldsfinishingtouches.com



7 komentarzy:

  1. W życiu nie spotkałam sie z czymś takim i musze przyznać, że jestem pod wrażeniem. Taka ozdoba wygląda pięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to zupełna nowość a sama nazwa jest juz zaskakująca. Wygląd JUJU HAT na ścianie lub na drzwiach sprawia wrażenie!!

      Usuń
  2. uwielbiam! widziałam na blogu u Alicji z fusionhouse i się zakochałam. U Alicji wisi nad pluszowa kanapą, rozkosz dla oczu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jest widzę więcej chętnych na zakupy:) A do fushionhouse juz zerkam z ciekawością.

      Usuń
  3. Myślałam o białym na granatowej tapecie i nad granatowym łóżkiem. Ale ten zielony z ostatniego zdjęcia jest obłędny. Kiedyś taki juju hat będzie mój, MUSI być mój.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam ten szmaragdowy. Chociaż czarny lub biały też ma swój szyk. Oglądam te zdjęcia i marzę :)

      Usuń
  4. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń







Pinterest